maandag 25 februari 2013

Vandaag met de Clou naar Den Bosch geweest voor het nieuwe kenteken. Vroeg het bed uit, want we werden om 7.45 uur in Den Bosch verwacht. De rit van drie kwartier gaf toch een beetje het vakantie gevoel, ik zie ons van de zomer al gaan....... :) Hij rijd zoals hij eruit ziet, als een touringcar gnagna, wat wel heel prettig is.

In Den Bosch aangekomen konden we gelijk naar binnen, was net open, nummertje getrokken en koffie. Na 3 bakken koffie...... ( ambtenaren ) kwam ons nummertje op het display en werden we aan het loket verwacht. "Heeft u ook uw afspraak bevestiging uitgeprint en meegenomen?" Nee, " oh dat is wel de bedoeling anders mogen we u niet helpen, staat op de website" Oh......  dussss. Na een paar zielige blikken en een zielig verhaal toch bij uitzondering geholpen pffff. Ik kreeg van deze vriendelijke dame een mooi mapje met documenten en moest weer afwachten....

3 Bakken koffie verder.. ( ambtenaren ) inmiddels 8.50 uur , ja hoor ons nummertje op het display, we mochten naar deur 3 om te keuren. Een vriendelijke keurmeester liet ons binnen en sommeerde dat de camper uit moest. Ik stap uit en geef de vriendelijke meneer een hand. " Zo.... wat hebben we hier" Ik zeg een camper, een Niesmann Bischoff clouliner 700 ( zo trots als ik ben ). "Nou daar worden ze op een camping ook niet vrolijk van he". Ik denk......brand af vent, daar ging mijn trots.......was al gelijk klaar natuurlijk. Maar ja het is voor een goed doel, dus kiezen op elkaar en maar kijken of alles goed is, je gaat er natuurlijk wel vanuit, maar er is altijd iets achter in het hoofd wat zegt " stel nu dat......"

Gelukkig na ruim een half uur zoeken naar nummertjes, meten en zeuren over een reflector mochten we naar de weegbrug :). Ik had van te voren al de 2 kapotte grote huishoud accu's eruit gehaald wat zeker 80 kilo scheelt, ook al het losse overtollige martiaal hadden we thuis gelaten, hiermee kwam het gewicht uit op exact 5500 kilo, wat inhoud dat Miranda toch nog voor 2000 kilo boodschappen van de Lidl mee kan nemen ;).....

Weer terug naar binnen, nummertje trekken........3 bakken koffie ( ambtenaren ), veel praten met nieuwsgierigen over de Clou, ja hoor ons nummer op het display. " En alles gelukt meneer?" Ja hoor, voor elkaar geloof ik. " Het is zeker dat ding daar". .....Enne bedankt he... ja het is die camper daar.... " Dat is dan € 130,00 meneer, contant of pin." Doe maar contant, en een fijne dag nog.

Zo weer een nummertje trekken, we zijn niet zomaar klaar, de belastingdienst was ook nog aan de beurt. Ik geloof dat daar niet graag mensen komen want ik kreeg niet eens de tijd om een bak koffie te pakken...... Papieren afgegeven en snel klaar, omdat de camper ouder is als 25 jaar was het vrij eenvoudig zonder BPM of andere rare dingen.

 
Snel ingestapt voor dat iemand zich nog bedenkt en op weg naar huis. Op de terug weg langs de spuiterij gereden voor de voorkant. De rechter hoek is beschadigd en de lak heeft veel blazen komt door een verkeerde primer op de kunststof ondergrond.

 3 kleuren spuiten en  bijwerken van een paar plekjes aan de zijkant........ € 1200,00. Ja een boel geld voor zo een klein stukje maar het is wel het hele gezicht, en wij denken dat hij het ook waard is. Dus voor volgende week een afspraak gemaakt.

Bijkomend voordeel is ook dat we van die rare rood witte sticker afzijn aan de voorzijde. Alleen nog proberen die van de achterzijde te pulken. Is ook weer een uitdaging.

Na het bezoekje aan de spuiter de Clou weer geparkeerd in Maurik, stroom eraan....... voldaan gevoel. Voor onze vakantie in Travermunde had ik een gasvul nippel besteld en deze was inmiddels aangekomen. Nu had ik mooi de gelegenheid om voordelig de 4 flessen te vullen met LPG ( natuurlijk de 80% vulling in acht nemen ). Werkt perfect, voordelig de flessen vol. De boel geïnstalleerd en de kachels proberen. Er zitten namelijk 2 kachels in, waarvoor weet ik niet, we zitten niet in Zweden......maar beide doen het perfect en binnen no time was het ruim 25 graden binnen. Ook dat werkt gelukkig, de boel op 20 graden gezet, is wel goed om de boel een beetje warm te stoken met dit natte koude weer.

Al met al, een productieve dag geweest een weer een stukje dichter bij de vakanties....... ;)

1 opmerking:

  1. Dank je. Door jou kon ik vanavond weer even lachen.
    Ik heb genoten van je verhaal, ik zag het helemaal voor me!Een mooi eind aan deze rotdag. Dikke kus suus

    BeantwoordenVerwijderen